是說,自從買了iPad 2(Little Whitey)之後,我下了很多雜誌、報紙的app,我覺得作的不錯的有The Economist(英文)、CNN(英文)、WSJ 中文版(中文簡體)、THE DAILY(英文)、SMH(英文)、Cracked HD(英文)、National Geographic Magazine International Edition(英文)(以下簡稱NGM),這當中多數是免費,The Economist每期有6則編緝特選可以免費閱讀,THE DAILY有好像是1星期免費試閱,NGM有7月號的樣品試閱,而這篇文章的重點就在NGM上。

自從我試讀NGM的樣品後,就覺得這本電子雜誌作得太棒了,內容精彩、編排生動,算是看過的電子雜誌中的首選,雖然是英文版,很多單字不認得,但是為了表達我的支持,我還是願意每月花2.99美金訂閱它,就這樣開心地讀了2個月,到了9月底,我看到10月號出刊了,我也收到APPLE寄的訂購確認明細,錢已經扣了,但我卻不能閱讀,在這種情況下,該怎麼處理比較好咧???當然是去itune store去回報帳礙啦!隔天很快就收到回信,要我去找NGM處理,所以我就又當下發了個MAIL到NGM去,隔了1週都沒回應(是沒消沒息的那種喔),林周罵火大又再寫了一次,隔天終於有回信說「已受理申訴」,10天後(也就是今天)終於收到最新消息說「謝謝您的通知!我們此時無法提供國家地理雜誌國際版的訂閱更新服務,如果有後續消息,我們會給您通知。」,翻譯成白話文就是「感謝你這個白痴訂閱我們的雜誌,本公司目前沒有空處理你們這些死讀者的白痴障礙申訴,不能看是你家的事,自己乖一點,不要再發信到我們這裡,也許哪天我們更新系統就會把問題修復,到時你就可以用了。」,此時林周罵真的整個火起來,回信打了「GO FXXK YOURSELF! ASSHXLE!」(當然是沒有消音的版本),老外當下阻止了我,沒把信寄出來,也對啦,沒必要。換個念頭,於是我把NGM寄的信當作附件,寄信到iTune store說「我剛收到NGM寄來的回覆,看起來他們無法解決我的問題,也不是很在意客戶,我已經取消對該雜的自動訂閱了,也麻煩你們請幫我退費,感謝!」接下來就看iTune Store怎麼回應,如果也是他喵的制式回答,我這輩子不僅不會再訂NGM,也不會再買MAC的產品,不過我應該會去下載免費的NGM 掃描版。

下面是EMAIL往來記錄,免得有人說我在幻想:

From: 錢凱西@hotmail.com
To: itunesstoresupport@apple.com
Subject: RE: The iTunes Store support team has received your message - Follow-Up: 169717308‏
Date: Wed, 12 Oct 2011 08:05:45 +0000

Hello

I just got an email from National Geographic Magazine as the following. Looks like they can't fix my problem and they don't care customers, so would you please help me to refund my money? I'd already stop the auto-subscription. Thank you!
Have a great day!

Sincerely,
Cassie



From: ngsdigital@customersvc.com
To: 錢凱西@hotmail.com
Subject: RE: FW: Can't read magazine <<#1998310-3328208#>>
Date: Tue, 11 Oct 2011 12:29:54 -0400


Thank you for contacting the National Geographic Society.

At this time, we don’t have the capability to offer the upgrade to the Digital Edition of National Geographic Magazine to International Print Subscribers.

 

We thank you for your interest.  Please be assure that if this feature does become available you will be informed.

  Sincerely,
National Geographic Customer Service
ngsdigital@customersvc.com 
 
Help us to reduce the amount of correspondence we send you through the mail by using our online services, available 24 hours a day/ 7 days a week at www.ngmservice.com.   You can change an address, check an expiration date, renew an account, report a missing issue and much more. So get started today!  Just go to www.ngmservice.com and use your account number or key in your name and address as it appears on your addressing label for immediate access to your account information.
 
     

 

 

 

 
EMAIL OPT-OUTS and PRIVACY POLICY:
For more information on how to opt-out of marketing communications from us and our partners or to read our Privacy Policy, copy and paste this link into your browser:
http://www.nationalgeographic.com/community/privacy.html
 
FOR FURTHER OPT OUT ASSISTANCE, PLEASE CONTACT:
NATIONAL GEOGRAPHIC CUSTOMER SERVICE
Attn: Consumer Affairs
3000 University Center Drive
Tampa, FL 33612-6408




--- Original Message ---
From: 錢凱西@hotmail.com
Received: 10/1/11 6:13:36 AM EDT
To: <ngsline@customersvc.com>
Subject: FW: Can't read magazine

Hello

I subscribed your magazine for iPad, but this month I got the receipt and can't read the magazine. In my iPad, this magazine haven't been purchased. I send a e-mail last week, haven't got any reply yet. Please help me out, thanks.

BR

Cassie

arrow
arrow
    全站熱搜

    Cassie Chien 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()